Dla starszego pokolenia obsługa najprostszego automatu z napojami może być wyzwaniem nie do przejścia. Dla otwartej na nowe rozwiązania młodzieży jest to absolutne minimum niezbędne do przetrwania na uczelni, czy w pracy. Japończycy przeszli jednak oczekiwania wszystkich. Na dworcu centralnym w Tokio stanął właśnie automat do napojów z dotykowym, 47. calowym ekranem.
Japońska firma JR East Water Business przedstawiła automat do napojów nowej generacji. Zamiast guziczków i numerków wystarczy dotknąć obrazek przedstawiający butelkę napoju, na jaki mamy ochotę. Mechanizm jest następujący, kiedy klient stanie przed automatem, ten wyświetli na swoim ekranie obrazki wszystkich butelek napojów jakie zawiera. Dodatkową funkcją jest możliwość polecania napojów odpowiednich do temperatury czy pory dnia. I w ten sposób automat zaproponuje nam zimną wodę w upalny dzień i gorącą kawę podczas porannej drogi do pracy. Co ciekawe, automat ma wbudowany system rozpoznawania twarzy. Co oznacza, że ekran będzie podświetlał się dopiero wtedy, kiedy stanie przed nim zainteresowany kupnem napoju klient.
Automat został zaprojektowany we współpracy firmy JR East z Fuji Electric Retail Systems. Producent planuje przez najbliższe dwa lata postawić 500 automatów. Prognozy wskazują, że dzięki nowoczesnym automatom sprzedaż napojów wzrośnie o 30%.
Źródło: nikkei.com, k-tai.impress.co.jp