Podstawy pozycjonowania sklepów – jak to robić?

Ilustracja przedstawiająca model wózka sklepowego na laptopie

Spis treści

Kluczowym elementem, który może w istotny sposób wpłynąć na zwiększenie zysków z naszego biznesu i pozyskanie nowych klientów, jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Proces ten polega na zwiększaniu widoczności naszej witryny w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy oraz słowa kluczowe. Obecnie zarówno działający w branży już od wielu lat przedsiębiorcy, jak i osoby, które dopiero otwierają swój własny biznes, pozycjonowanie sklepów internetowych zazwyczaj powierzają specjalistom. Jak jednak wygląda taki proces? Co warto wiedzieć o podstawach pozycjonowania sklepu? Podpowiadamy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a dobór odpowiednich słów kluczowych

Pozycjonowanie to proces, którego celem jest zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Na pozycjonowanie e-commerce składa się wiele różnych aspektów, które wymagają dużej wiedzy i doświadczenia. Z tego powodu większość przedsiębiorców pozycjonowanie sklepu powierza specjalistom zatrudnionym w miejscu, jakim jest agencja SEO, na przykład w firmie Widoczni.

Fachowcy zanim rozpoczną jakiekolwiek czynności na stronie, wykonują audyt SEO, a także analizę konkurencji. Dopiero na tej podstawie rozpoczynają szereg działań mających na celu pozycjonowanie ecommerce. Jedną z nich jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Jest to niezwykle istotna kwestia, ze względu na to, że od właściwego wyboru słów kluczowych może zależeć skuteczność całego procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepów. Z tego powodu specjaliści powinni dopasować wszystkie słowa związane z ofertą e-commerce od najbardziej ogólnych do specjalistycznych, aż po lokalne czy frazy long tail.

Pozycjonowanie sklepów a treści na stronie internetowej

Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotne znaczenie w procesie, jakim jest pozycjonowanie sklepów internetowych, mają treści, które znajdują się na witrynie. Mogą być one stworzone przez specjalistów na przykład zatrudnionych w miejscu, jakim jest agencja SEO Widoczni lub możemy spróbować samodzielnie je napisać. Należy zadbać o to, aby na każdej podstronie znalazły się treści zoptymalizowane pod kątem SEO, a więc muszą one zawierać wcześniej odpowiednio dopasowane słowa kluczowe. Pozycjonowanie ecommerce wymaga stworzenia opisów produktów, kategorii, treści na stronę główną czy zakładkę “o nas”. Muszą być one unikalne, zawierać boldy, wypunktowania, śródtytuły, słowa kluczowe, a także linki wewnętrzne. Ruch na stronie może generować również świetnie prowadzony blog.

Pozycjonowanie e-commerce a optymalizacja techniczna strony

Do zakresu działań w ramach pozycjonowania sklepu internetowego zalicza się szereg działań on-site, jak i off-site. Wśród tych dotyczących technicznej strony witryny można wymienić dostosowanie jej do wymogów urządzeń mobilnych, a także poprawę szybkości ładowania. Specjaliści powinni zadbać również o to, aby strona posiadała certyfikat bezpieczeństwa SSL. Pozycjonowanie sklepu wymaga również optymalizacji kodu strony czy pliku robots.txt. Ważne jest także, aby w ramach pozycjonowania e-commerce stworzyć intuicyjną i estetyczną mapę witryny. Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/.

Powiązane artykuły