Po roku na rynku modelu MiTo, Alfa Romeo przedstawiła aż trzy nowe jednostki napędowe. W dodatku, wszystkie o większej mocy…
Wszystkie silniki zostały zaprojektowane według nowej technologii MultiAir. Mogą się pochwalić mocą, odpowiednio: 105 KM (wolnossąca) oraz 135 i 170 KM (obie z turbo). Na czym polega ten system? Składa się przede wszystkim z elektrohydraulicznego układu sterowania zaworami ssącymi, który pozwala na zmniejszenie spalania nawet o 10 proc. oraz ograniczenie emisji CO2 do atmosfery.
Specjaliści z Fiat Power-train Technologies mówią, że porównując z tradycyjnym silnikiem o dokładnie identycznej pojemności, gwarantuje wzrost mocy aż do 10 proc. Ale nie tylko. Widać wzrost również maksymalnego momentu obrotowego do 15 proc.
Koncern Fiata nie ma w planach dzielić się swoją nową technologią. Inaczej było w przeszłości przy technologii Common Rail. Silniki te oprócz MiTo trafią również do innych modeli koncernu Fiata.
Auta z nowymi silnikami są zdecydowanie bardziej dynamiczne niż jednostki napędowe dotąd stosowane w tym aucie.
Jednak same silniki to nie wszystko. Alfa poprawiła również zawieszenie, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów (skrócono ją o 2,5 cm) – dzięki temu MiTo może pochwalić się bardziej sportowym charakterem.
W salonach nowe Alfy MiTo pojawią się jeszcze pod koniec tego roku.