Chyba każdy z nas ma taką perełkę wśród aut, na które oczekuje, i które prowadzi w swych marzeniach lub snach. Dla mnie od zawsze takim autem było Lamborghini. Dlatego z ogromnymi emocjami oglądałem premierę nowego modelu LP700-4 Aventador na targach w Genewie, i nie zawiodłem się. Już latem tego roku, pierwsi klienci będą mogli cieszyć się tym sportowym modelem. Teraz trochę o samym samochodzie. Nazwę modelu zaczerpnięto z hiszpańskiego byka, który w 1993 roku brał udział w korridzie na Saragossa Arena i zdobył “Trofeo de la Peña La Madroñera” za to że stawiał opór podczas zawodów torridy.
Zastosowano w tym modelu unikalny pakiet technologiczny. Model ten wzorowany jest na innowacyjnym kadłubie typu monocoque który jest z włókna węglowego. Pojazd na “sucho” czyli bez paliwa i oleju, waży zaledwie 1575 kg. Mierzy 4,87 m długości oraz 2,26 metra szerokości przy jedynie 1,14 wysokości. 12 – cylindrowy nowy silnik, którego pojemność wynosi 6,5 litra, posiada moc 700KM (515 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 690 Nm. Wynika z tego że stosunek wagi do mocy jeśli chodzi o ten model jest wyjątkowo korzystny, a wynosi zaledwie 2,25 kg na KM. Nowy model Lamborghini przekroczył granicę 100km/h w niecałe 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 350km/h. Emituje 20% mniej CO2 w odróżnieniu od swojego poprzednika, co jest na pewno zaskoczeniem.
Aventador posiada nową, zautomatyzowaną przekładnię ISR, 50 milisekund zajmuje zmiana biegu. Do produkcji lekkiej ramy konstrukcji oraz zawieszeniu typu push-road użyto technologii z Formuły 1. Dzięki temu uzyskujemy niezwykła precyzję w momencie podejmowania decyzji przez kierowce, oraz odpowiednie zachowanie pojazdu z tego wynikające. W środku samochodu nie zabrakło mnóstwa najnowszych gadżetów oraz rozwiązań technologicznych. Mamy do dyspozycji wyświetlacz TFT LCD, system Drive Select Mode który pozwala użytkownikowi tego samochodu na wybranie jednego z trzech trybów pracy, odpowiednich komponentów pojazdu czyli : przekładnia, silnik, dyferencjał, system kontroli dynamiki i jazdy oraz układ kierowniczy. Kierowca może wybrać tryb drogowy ( czyli Strada) tryb toru wyścigowego ( czyli Corsa) oraz tryb sportowy ( po prostu Sport), posiadamy jeszcze dwa tryby automatyczne. Oczywiście Lamborghini – Aventador LP 700-4 zaopatrzony został w opony firmy Pirelli P Zero. A teraz informacja dla potencjalnego kupca, cena tego samochodu wynosi “zaledwie” 255 000 euro.