Październik okazał się szczęśliwy dla szwedzkiej marki Volvo. Producent sprzedał 540 egzemplarzy, co jest wynikiem aż o 70 proc. lepszym w porównaniu do wyniku z października ubiegłego roku.
Wynik ten zapewnił Volvo pierwsze miejsce wśród marek segmentu premium w tym miesiącu. Najchętniej kupowanym modelem jest nadal SUV XC60.
Od początku roku sprzedanych zostało 3 734 samochodów Volvo, co oznacza wzrost o 21% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, w którym sprzedanych zostało 3 076 sztuk. Dzięki tym wynikom Volvo uzyskało pierwsze miejsce w segmencie premium w tym miesiącu (II w skali całego roku).
Październik był jednym z najtrudniejszych miesięcy pod względem sprzedaży samochodów nowych, rynek zanotował ponad 8% spadku, w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Odwrotnie jest w przypadku marek premium. Powiększa się tym samym rozdźwięk pomiędzy sytuacją tego segmentu, a pozostałych producentów samochodów osobowych.
Najchętniej kupowanym Volvo w tym roku (również w ostatnim miesiącu) jest XC60. Od początku bieżącego roku nabywców znalazło aż 1 049 aut. W październiku wydano klientom 236 sztuk tego modelu.
„Zainteresowanie klientów naszym XC60 dostarcza nam dużej satysfakcji. Samochód pojawił się na polskim rynku w tym samym czasie co dwaj jego silni konkurenci. Dodatkowo pozwolił nam pokazać nieco inny charakter naszej marki. Dotychczas w statystykach sprzedaży Volvo w Polsce dominowały klasyczne sedany. SUV XC60, a wcześniej miejski hatchback C30 pozwoliły nam pokazać nieco inne oblicze naszej marki – mówi Marcin Klimczewski z Volvo Auto Polska.