Qashqai – ciąg dalszy sukcesu?

Spis treści

Qashqai odniósł ogromny sukces – sprzedano go w ilości 500 000 egzemplarzy. Teraz przyszła pora na facelifting i polską premierę.

 

Co zyskał nowy crossover Nissana? Największe zmiany w stosunku do pierwszego Qashqai’a widoczne są w przedniej części nadwozia. Nowa maska, przedni zderzak, błotniki, grill i reflektory podkreślają elegancję, wyrazistość i jakość modelu Qashqai. Nowy przód samochodu jest identyczny, jak w modelu Qashqai+2.

Kształt tylnych świateł poddano jedynie drobnemu retuszowi, który jednak korzystnie wpłynął na własności aerodynamiczne nadwozia. Zastosowano także bardziej przezroczyste klosze. W górnej białej części znajdują się światła cofania i kierunkowskazy, a w dolnej – czerwonej – światła stop i światła pozycyjne, które dzięki zastosowaniu 12 diod LED świecą mocniej i wyraźniej.


Sylwetkę nadwozia podkreślają dwa nowe kolory lakieru: czerwony Magnetic Red i szary Titanium Grey, a w ofercie dostępne są także dwa odświeżone wzory aluminiowych obręczy kół.

Wewnątrz pojawiły się nowe, bardziej przejrzyste wskaźniki deski rozdzielczej. Pomiędzy nimi znajduje się zmodernizowany wyświetlacz komputera pokładowego. W ofercie wyposażenia znalazła się nowa odmiana popielatej skórzanej tapicerki.

Podróżowanie modelem Qashqai stało się jeszcze bardziej komfortowe dzięki lepszej izolacji przed hałasem i wibracjami. W samochodzie zastosowano zupełnie nowy wielowarstwowy materiał izolacyjny na przegrodzie oddzielającej komorę silnika od kabiny, a także szybę czołową zapewniającą lepszą izolację akustyczną. Zmiana uszczelek szyb przyczyniła się do zmniejszenia hałasu wywołanego przez powietrze opływające przednie słupki. Podczas krótkiego przejazdu autostradą mogliśmy przekonać się o tym „na własnych uszach”. Nawet przy wysokich prędkościach w samochodzie jest cicho, dzięki czemu pasażerowie nie muszą podnosić głosu podczas rozmowy. Brawa dla Nissana!

Nowy Qashqai dostępny będzie w wersjach z napędem na przednią oś lub napędem ALL MODE na cztery koła. Pod maską montowane są silniki benzynowe 1,6- lub 2,0-litra o mocy odpowiednio 115 i 140 KM. Jednostki wysokoprężne 1,5- i 2,0-litra rozwijają 106 i 150 KM.

Podstawowa wersja wyposażeniowa Visia z benzynowym silnikiem 1,6-litra kosztuje 67 700 złotych (Qashqai+2 75 700 zł). Najtańszy diesel 1,5-litra to wydatek 76 700 złotych (Qashqai +2 84 700 zł). Na topową wersję Tekna z jednostką benzynową 2,0 i przekładnią CVT trzeba przeznaczyć 96 000 złotych (Qashqai+2 109 800 zł), natomiast auto z silnikiem 2,0 dCi i 6-biegową przekładnią automatyczną w tej samej wersji wyposażeniowej kosztuje 113 000 złotych (Qashqai+2 118 800 zł).

Powiązane artykuły