Według tego wzoru powstało już wiele samochodów sportowych Porsche przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych i torach wyścigowych: począwszy od legendarnego 550 Spyder, do odnoszącego dzisiaj sukcesy RS Spyder. Podczas salonu w Los Angeles zaprezentowany zostanie nowy model Porsche.
Boxster Spyder kontynuuje tę linię aut z homologacją na drogi publiczne, spełniając powszechnie wyrażane oczekiwania klientów Porsche. Nowy model pojawi się na rynku w lutym 2010 roku, jako trzecia wersja auta (obok Boxstera i Boxstera S).
Nowy członek rodziny Boxsterów już na pierwszy rzut oka wyraźnie odróżnia się od innych modeli roadsterów z centralnie umieszczonym silnikiem. Został on zaprojektowany przede wszystkim jako kabriolet. Płaski, sięgający daleko do tyłu, lekki i miękki dach służy tylko jako osłona przed słońcem i deszczem. Po zamknięciu, razem z niskimi bocznymi szybami i dwoma uwypukleniami na długiej tylnej pokrywie, dach nadaje sylwetce rozciągniętą linię przypominającą Carrera GT. Znacznie mniejsza masa, niż w przypadku Boxstera S, niżej położony punkt ciężkości i zupełnie nowe sportowe zawieszenie gwarantują dynamiczne zachowanie Boxstera Spyder – dokładnie zgodnie z tym, co obiecuje jego wygląd.
Pomiędzy tylnymi kołami Boxstera Spyder pracuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Uzyskuje on moc 320 KM – o dziesięć KM więcej, niż Boxster S. Wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK) i pakiet Sport Chrono, nowy Spyder dzięki systemowi Launch Control przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. W wersji z PDK, auto zużywa 9,3 litra benzyny na 100 kilometrów w NEFZ (nowy europejski cykl jazdy). Prędkość maksymalna z otwartym dachem, wynosi 267 km/h.
Zgodnie z podstawowym założeniem, cała rodzina Boxsterów jest następcą legendarnego modelu 550 Spyder z 1953 roku. Oba samochody charakteryzuje wbudowany centralnie silnik, nadwozie typu roadster, niewielka masa, prostota i dynamika przy maksymalnej przyjemności jazdy. Ten dwuosobowy samochód był pierwszym modelem z fabryki w Stuttgartcie-Zuffenhausen stworzonym specjalnie na tory wyścigowe, dopuszczonym jednak również do ruchu po drogach publicznych. W kolejnych latach, ważący 550 kilogramów Spyder wiele razy zwyciężał na torach wyścigowych i w popularnych wówczas wyścigach ulicznych. Po modelu 550 pojawiły się kolejne, odnoszące wielkie sukcesy Porsche Spyder, jak na przykład 718 RS 60 z 1960 roku. Temu legendarnemu samochodowi wyścigowemu Porsche poświęciło w latach 2004 i 2008 limitowaną serię Boxsterów z dodatkowym oznaczeniem Spyder. W odróżnieniu od tamtych, nowy Boxster Spyder jest udoskonalonym modelem seryjnym, znacznie różniącym się od Boxstera i Boxstera S.