Emisja CO2 do atmosfery, to wielki problem współczesnej branży motoryzacyjnej. Porsche znalazło na to sposób. Tylko, czy nie nazbyt radykalny? Trzycylindrowy…
Niewielka jednostka napędowa będzie rozwijała moc około 200 KM przy emisji dwutlenku węgla w granicach 180 g/km. To niewiele jak na auto sportowe, a z drugiej strony i tak za dużo biorąc pod uwagę wytyczne Unii Europejskiej. Według najnowszych ustaleń, duże koncerny samochodowe będą musiały obniżyć emisję CO2 w swoich flotach do 120 g/km do roku 2012. W przypadku firm produkujących poniżej 300 000 aut rocznie, w 2012 roku wymagane będzie jedynie 25-procentowe obniżenie poziomu emisji w stosunku do roku 2006. Porsche produkuje poniżej 300 000 sztuk rocznie jednak należy do potężnej Grupy VW, dlatego nie wiadomo, które przepisy UE będą obowiązywały w tym przypadku.
Obecnie w Porsche Boxster stosowane są silniki typu bokser o pojemności 2,9 litra i 3,4 litra. Należą one do tej samej rodziny, co niezwykle efektywne silniki wprowadzone niedawno do serii 911-tek. Podstawowa jednostka napędowa osiąga teraz moc 255 KM przy 6 400 obr./min, czyli o 10 KM więcej, niż poprzedni model o pojemności 2,7 litra.
Sześciocylindrowy silnik w modelu Boxster S dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny ma o 15 KM większą moc niż dotychczas, czyli 310 KM przy 6 400 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK. Z tą skrzynią biegów Boxster S przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, a Boxster w 5,8 sekundy.