Oszczędne Audi TT? Czemu nie…

Spis treści

Niedawno Audi TT przeszło drobny facelifting, wraz z nim pod maskę zawędrował silnik Diesla.

 

Wraz z niemal niezauważalnymi zmianami w wyglądzie, znajdzie się jeszcze jedna zmiana. Pod maskę trafi 2-litrowy silnik TDI, znany z innych modeli Audi, Volkswagena czy Skody. Dysponuje mocą 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.

 

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy, podczas gdy maksymalnie uda się rozpędzić sportowe TT do 226 km/h. Niby nieźle, ale pierwszy lepszy sedan klasy premium należący do „managera wyższego szczebla” jest równie szybki, jeśli nie szybszy. Największym atutem Audi TT TDI może być zatem niskie spalanie na poziomie 5,3 litra/100 km i emisja CO2 wynosząca 139 g/km.

Nie do końca sportowo, ale z pewnością oszczędnie. Więcej sportu w sylwetce, niż w osiągach…

Powiązane artykuły