Audi kończy produkcję topowej wersji RS6 w trzecim kwartale tego roku.
Model ten powróci jednak do sprzedaży za kilka lat w nowym wcieleniu, zbudowanym na bazie Audi A6 kolejnej generacji, które zadebiutuje w przyszłym roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Obecnie pod maską RS6 pracuje silnik V10 z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, doładowaniem bi-turbo i suchą miską olejową osiągający moc 580 KM. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm dostępny jest w przedziale od 1 500 do 6 250 obr./min.
Osiągi są porównywalne z osiągami wyczynowego samochodu sportowego: od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, 200 km/h ta limuzyna przekracza już po 14,5 sekundach. Co więcej, w wersji Audi RS6 “plus” sportowe zawieszenie z Dynamic Ride Control DRC w sposób czysto mechaniczny redukuje pochylenia i wahania nadwozia. Kierowca może też wybrać w systemie MMI jeden z trzech trybów charakterystyki pracy zawieszenia: „comfort”, „dynamic” i „sport”.
W modelu RS6 nowej generacji Audi prawdopodobnie zastosuje turbodoładowany silnik V8 o mocy pomiędzy 550, a nawet 600 KM. Nowa jednostka będzie nie tylko mocniejsza od poprzednika, ale także bardziej oszczędna i wydajna ekologicznie.