Citroen zaprezentował nową generację udanego modelu C4. Jaki jest? Bardziej stylowy.
W momencie europejskiego debiutu nowego Citroena, w ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe (plus jednostka zasilana LPG) oraz trzy jednostki wysokoprężne.
Podstawowym silnikiem benzynowym będzie motor 1,4-litra o mocy 95 KM współpracujący z manualną skrzynią biegów. Nieco większa jednostka o pojemności 1,6-litra rozwija 120 KM i jest połączona z 5-biegową przekładnią manualną lub 4-biegowym „automatem”. Topowy 1,6 turbo produkuje 155 KM i napędza przednie koła za pośrednictwem półautomatycznej skrzyni o 6 przełożeniach. Silnik LPG będzie miał pojemność 1,6-litra.
Diesel 1,6-litra HDi występuje w dwóch wariantach mocy – 90 i 105 KM. Silnik ten będzie także dostępny w wersji e-HDi z 6-biegową, półautomatyczną przekładnią oraz systemem start&stop. Jednostka 2,0 HDi osiąga z kolei 150 KM i współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią biegów.
Najważniejsze dane:
– kompaktowe wymiary: 4,33 m długości (+ 5 cm), 1,79 m szerokości (+ 2 cm) i 1,49 m wysokości (+ 3 cm),
– bagażnik o pojemności 408 litrów,
– mikro-hybrydy e-HDi wyposażone w najnowszej generacji system Stop&Start dostępne będą już w momencie wprowadzenia na rynek w wersji o emisji 109 g CO2/km, a w późniejszym terminie o emisji 99 g/km,
– opony Michelin Energy Saver znacznie obniżające poziom zużycia paliwa, zastosowane po raz pierwszy w modelu Citroena, uzupełniają tę hybrydową technologię, dodatkowo redukując emisję CO2 o ponad 5 g/km,
– niespotykane w tym segmencie rozwiązania, takie jak system kontroli martwego pola, ogranicznik-regulator prędkości z możliwością programowania oraz innowacyjna usługa Citroen eTouch. Usługa ta obejmuje między innymi funkcję wezwania pomocy oraz usługę assistance z lokalizacją samochodu, w skuteczny i prosty sposób gwarantując maksymalne bezpieczeństwo,
– komfortowe fotele, z elektryczną regulacją lędźwiową i funkcją masażu na miejscach przednich, a także możliwość personalizacji ustawień (kolor zestawu wskaźników, polifoniczne dźwięki, intensywność pracy klimatyzacji),
– nowy system audio o przestrzennej emisji dźwięku.