j Kamiński
Otwarciu towarzyszyła premiera czterech nowych modeli samochodów na naszym rynku (BMW X1, BMW X5 M i X6 M oraz BMW Serii 5 Grand Turismo), które dostępne są w sprzedaży w Europie od 24 października.
Wieczór poprowadzili Marzena Rogalska i Maciej Kurzajewski, z koncertem wystąpił Marek Kościkiewicz, a wystawę fotografii „Męskie Portrety” zaprezentowała Lidia Popiel. Otwarcie zgromadziło ponad 500 VIP-ów, wśród których znaleźli się między innymi Cezary Pazura z żoną, Piotr Machalica, Cezary Żak, czy Norbi z żoną.
Salon mieści się w Warszawie, przy al. Prymasa Tysiąclecia 64. W Polsce firma Inchcape Motor jest partnerem BMW i MINI, działa od 2004 roku, prowadząc salony w Warszawie oraz Wrocławiu i właśnie teraz otworzyła największy salon BMW w naszym kraju.
Nowy salon to prawie 3000 m2 ekspozycji. Inwestycję rozpoczęto późną jesienią ub. roku. Na działce o powierzchni blisko 8000 m2 powstał dwupoziomowy budynek, przestronny, wygodny i nowocześnie zaaranżowany. Klient może w nim wybierać zarówno samochody nowe, używane jak i motocykle, na miejscu jest pełna paleta usług finansowania zakupu oraz hala serwisowa. Co istotne, ekspozycja aut używanych jest zorganizowana na takich samych zasadach jak modeli nowych; oznacza to, że wewnątrz salonu znajduje się przestronna i komfortowa dla klientów część przeznaczona dla używanych BMW.
„To duże przedsięwzięcie zarówno finansowe jak i organizacyjne. Realizacja tego projektu wartego 5 mln EUR była możliwa dzięki sprawnej współpracy pracowników dwóch firm, naszej i BMW – mówi Marcin Słomkowski, Dyrektor Generalny Inchcape Motor Polska.
Również serwis jest imponujący. Na powierzchni ponad 750 m2 w hali serwisowej pracuje 12 podnośników. Parking zewnętrzny został przewidziany na 130 miejsc. Co ciekawe, nowy salon jest jedynym w Polsce, który całkowicie spełnia najnowsze standardy koncernu z Monachium. Oznacza to, że jest to pierwszy salon zbudowany w 100% według wytycznych BMW AG.
W salonie znajduje się kafeteria, szatnia dla motocyklistów i specjalny program umożliwiający śledzenie postępu prac nad serwisowanym autem. Na monitorach umieszczonych w kafeterii klienci oczekujący na swój samochód mogą na bieżąco sprawdzać stan naprawy.
„Budowa tego salonu to tylko jeden z elementów realizacji strategii Customer First, której założeniem jest umieszczenie klienta w centrum wszystkich działań podejmowanych przez Inchcape Motor. Ten wysoki poziom obsługi dotyczy zarówno etapu samego zakupu, jak również, a może przede wszystkim serwisu. Naszym założeniem jest pozostawienie niezapomnianego wrażenia. Dlatego wielkość i nowoczesność jak najbardziej, ale przede wszystkim jakość – mówi Maciej Słomkowski.
Wcześniej w Warszawie firma prowadziła salon przy ul. Prostej. „Od początku zakładaliśmy, że będzie to tylko etap na drodze ku reprezentacyjnej stacji dealerskiej, która odpowiadałaby pozycji BMW jako światowego lidera na rynku aut premium i pozycji Inchcape Motor jako czołowego gracza w światowej dystrybucji samochodów – podsumowuje Słomkowski.