Louis Vuitton, Hermes, Gucci, Chanel – oto czwórka największy graczy na rynku dóbr luksusowych.
Torebka z monogramem Louis Vuitton, szal od Hermesa, zegarek Gucci i okulary Chanel to wciąż najbardziej pożądane gadżety przez wielbicieli ekskluzywnych dodatków.
Ranking najbardziej wpływowych luksusowych marek przeprowadził instytut badań Millward Brown Optimor. Na szczycie listy znalazł się Louis Vuitton z majątkiem szacowanym na 19,8 miliarda dolarów. Za światowym liderem znalazł się dom mody Hermes (wartość marki 8,45 miliarda dolarów), Gucci (7,58 miliarda dolarów), Chanel (5,54 miliarda dolarów), oraz producent koniaków Hennessy (5,36 miliarda dolarów).
Eksperci oceniają, że luksusowe marki, które skupiły się na podkreślaniu swojej długiej historii i dziedzictwa lepiej radzą sobie w okresie zastoju gospodarczego. Znane od lat torby LV czy ponadczasowe eleganckie ubrania Chanel nie wychodzą z mody i cieszą się niesłabnącą popularnością. Na korzyść Gucci przemawia współpraca z domem aukcyjnym Christie’s, a Hermes umocnił swoją pozycję dzięki sponsorowaniu zawodów jeździeckich w Paryżu.
W dziesiątce najpotężniejszych marek luksusowych znalazły się również Rolex, Moët & Chanson (producent szampanów), Cartier, Fendi oraz Tiffany & Co.