Luksusowy SUV Mercedesa doczekał się delikatnych zmian w modelu rocznikowym 2011.
ML63 AMG otrzymał nową maskę silnika z charakterystycznymi wybrzuszeniami, przyciemnione klosze reflektorów, skrywające biksenonowe lampy z funkcją active light oraz ciemne światła tylne, wykonane w technologii LED.
Szkoda, że specjaliści z AMG nie zdecydowali się na podniesienie mocy 6,3-litrowego silnika V8, choć trzeba przyznać, że 510 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego to wartości, które powinny zadowolić większość kierowców. Ten dość duży SUV przyspiesza bowiem od 0 do 100 km/h w 5 sekund i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Dr Thomas Weber, członek zarządu koncernu Daimler, potwierdził w jednym z wywiadów, iż w 2011 roku wolnossący silnik 6,3-litra AMG V8 zostanie zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę V8 o pojemności 5,5-litra z systemem twin-turbo. Mniejsza pojemność skokowa pozwoli na uzyskanie mniejszego spalania i niższej emisji CO2. Technologia twin-turbo zadba z kolei o osiągi godne prawdziwego AMG.
Odświeżony Mercedes-Benz ML63 AMG jest już dostępny w sprzedaży w Europie. Ceny w Niemczech oscylują w granicach 105 000 Euro.