Koniec kultu Hondy Type R

Spis treści

Smutna informacja. Honda podała, że w sierpniu 2010 roku zakończy się produkcja modelu Civic Type R sedan.

civic type r sedan 1 Koniec kultu Hondy Type R

Teraz zapewne ceny wersji czterodrzwiowej znacznie podskoczą na rynku wtórnym. W ofercie pozostaje w dalszym ciągu hatchback.

Jak to się zaczęło? Pierwsza generacja czterodrzwiowej Hondy Civic Type R, produkowana w fabryce Suzuka, pojawiła się na rynku już  w 1997 roku. Druga generacja zadebiutował w 2001 roku i była produkowana już w brytyjskiej fabryce w Swindon. Obecna na rynku, trzecia generacja weszła do sprzedaży w roku 2007, a jej produkcją ponownie zajęła się japońska fabryka Suzuka.

civic type r sedan Koniec kultu Hondy Type R

Niestety, Honda nigdy nie wprowadziła Hondy Civic Type R Sedan w Europie. Sprzedawana jest wyłącznie w Japonii. Samochód wyróżnia się specjalnym projektem maski silnika, przednich błotników, przedniej osłony chłodnicy oraz przednich i tylnych zderzaków. Na klapie bagażnika znajduje się także pokaźny spoiler.

Pod maską pracuje 2-litrowa, wolnossąca jednostka i-VTEC o mocy 225KM uzyskiwanej przy 8 000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm osiąganym przy 6 100 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez 6-biegową przekładnię manualną o precyzyjnych i bardzo krótkich drogach prowadzenia drążka.

Dopełnieniem całości są 18-calowe felgi z oponami Bridgestone Potenza RE070 w rozmiarze 225/40 R18.

civic type r sedan 2 Koniec kultu Hondy Type R

Powiązane artykuły