Prześladują matki karmiące dzieci mięsem i ojców wędkarzy. Rozbierają gwiazdy i linczują znanych właścicieli futer. PETA to organizacja bardzo kontrowersyjna, która jak nikt inny potrafi narobić szumu wokół praw zwierząt. Rozgłos przyciąga celebrytów, którzy chcą zrobić coś dobrego dla świata, albo dla siebie. Oto przykłady osobistości, które udzielają się „dla sprawy”.
Justin Bieber zachęca by adoptować zwierzęta ze schronisk, zamiast kupować je w hodowlach i sklepach zoologicznych. Popularny wokalista występuje na plakatach i w reklamówkach, śpiewając:” Zwierzęta sprawią, że się uśmiechniesz. Adoptuj z lokalnego schroniska!”
Lance Bass, ex członek boysbandu N’Sync, znany również z planów wzięcia udziału w pierwszym komercyjnym locie w kosmos. Przekaz Lance’a jest prosty: Adoptuj, nie kupuj. Wokalista osobiście uratował dwa psy: Dingo i Fostera.
Gwiazda Iron Mana 2: Olivia Munn ratuje z kolei słonie. Aktorka promuje akcję bojkotowania występów cyrkowych.
Kate Winslet i Roger Moore w specjalnie stworzonych na potrzeby PETA filmikach, zwalczają popularne Foie Gras. Grzechem w przypadku Foie Gras jest to, że uzyskuje się je z kaczek i gęsi, karmionych siłą za pomocą zawierających ogromne ilości tłuszczu pasz. Kate nazywa to: przepisem na tortury.
Pamela Anderson, Holly Madison (była pierwsza dama rezydencji Playboya), Kelly Osbourne i Rachel Leigh Cook, ratują foki. Akcja skierowana jest przeciwko Kanadyjskiemu rządowi, który nie przeciwstawia się polowaniu na te zwierzęta.
Paul McCartney nie je mięsa. Muzyk promuje wegetarianizm obok Alicji Silverstone, Briana Adamsa, Joan Jett, Sadie Frost i Joss Stone.
Joanna Krupa jest aniołem dla zwierząt. W kontrowersyjnej ze względu na wykorzystanie motywów religijnych reklamie modelka zachęca do adoptowania swoich podopiecznych.
W akcji Ink, not Mink, fani tatuażu walczą przeciwko noszeniu naturalnych futer. Pojawiają się tu m.in. Chester Bennington, Denis Rodman, Franka Potente, Tommy Lee i Duff McKagan.
Eva Mendes, Khloe Kardashian, Joanna Krupa, pokazują się nago na plakatach, bojkotując noszenie futer.
Charlize Theron pojawia się na serii billboardów, głoszących: Jeśli nie ubrałbyś swojego psa, proszę nie noś żadnych futer.
Pokazując z swoich kampaniach gwiazdy, PETA wykorzystuje regułę lubienia i sympatii. Celebryci mają przyciągać uwagę opinii publicznej, wzbudzać zaufanie bądź po prostu rozgłos. Metoda wydaje się być dla obu stron skuteczna.