Wszystko wskazuje na to, że niebawem zobaczymy następcę udanego modelu 159. Nowy design i nowa nazwa…
Fani marki Alfa Romeo mają ostatnio wiele powodów do zadowolenia. Udana premiera MiTo, nowe silniki w gamie Fiata i powrót do pięknych nazw sprzed lat. Widzieliśmy już zdjęcia i filmy reklamowe Giulietty, następczyni modelu 147. Teraz nadchodzi czas dla Giuli.
Nowa płyta podłogowa będzie oczywiście szersza i dłuższa, co zapewne pozwoli konstruktorom wygospodarować trochę więcej miejsca w środku. Zawieszeniem nie trzeba się martwić; sedany i “sportwagony” od Alfy zawsze wiedziały jak pokonywać zakręty. Nowa platforma jest też przystosowana do napędu Q4, który stałby się doskonałym przekaźnikiem mocy nowej jednostki V6 Multiair. Alfa chce sprzedawać około 100 000 sztuk rocznie.
Zarówno fani marki, jak i pasjonaci jazdy samochodem, z wypiekami na twarzy dyskutują na temat powrotu wersji GTA. W rozmowach pojawiają się wizje 300-konnej V6, dwusprzęgłowej skrzyni o 7 przełożeniach i napędzie Q4. Romantykom i marzycielom przypominamy jednak, że często spekulacje nie mają swojego pokrycia w rzeczywistości, a twarde zasady ekonomii od dawna cenzurują motoryzacyjne projekty.