W końcu dotarły do nas informację jak będzie wyglądać nowy model “szóstki” sławnego koncernu BMW. Samochód ten posiada całkowicie nową konstrukcję, nowy model mierzy 4,89 m długości oraz 1,89 metra szerokości a jego rozstaw osi jest op 74 mm dłuższy od poprzednika. W odróżnieniu od starego modelu, posiadamy również większy bagażnik, teraz wynosi 460 l.
Wnętrze samochodu jest skromne, typowe dla BMW. Deska rozdzielcza na swoim szczycie, ma zamontowany 7-calowy wyświetlacz oparty na systemie -drive. Klient może indywidualnie zamówić sobie wentylowane oraz podgrzane fotele, system nawigacji oraz audio firmy Bang & Olufsen czy panoramiczny szyberdach. Na liście dodatków znalazły się również kamera cofania, wyświetlacz HUD czy system służący do jazdy nocą a nawet asystent parkowania.
Do wyboru w momencie debiutu, będą dwie jednostki napędowe. Pierwsza wersja jest słabsza, i została oznaczona symbolem “640i”. Posiada 3-litrowy rzędowy silnik posiada moc 315 KM. Dwudziestocztero zaworowa głowica w tej szcześciocylindrowej jednostce, gwarantuje maksymalny moment 450 Nm dostępny między 1300-4500 obrotów. Przyśpieszenie tego samochodu do 100km/h odbywa się w niecałe 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna jaką może osiągnąć wynosi 250 km/h . Przy pomocy dwusprzęgłowej oraz ośmiostopniowej skrzyni, moc jest przekazywana na tylną oś. Według danych producenta średnie zużycie paliwa będzie utrzymywało się na poziomie 7,7 l/100km.
Drugą wersja reaktywowanej “szóstki”, to coupe, także w wersji 650i z podwójnym doładowaniem, a model ten został zaopatrzony 4,4 litrowy silnik V 8 o mocy 407 KM. Moment obrotowy tej jednostki, wynosi 600Nm!. Auto dzięki temu osiąga niesamowite rezultaty, samochód do przekroczenia bariery 100 km/ potrzebuje niecałe 5 sekund, a prędkość maksymalna jaką może osiągnąc to 250km/h (ograniczone elektronicznie). Producent określa średnie spalanie w granicach 10,5 litra na 100km.
Samochód swoją premierę będzie miał 19 kwietnia, podczas salonów Auto Shanghai 2011, wtedy także poznamy jego cenę.