Długo oczekiwane BMW serii 5 Gran Turismo wreszcie w Polsce. Samo BMW twierdziło, że chciało tym modelem stworzyć nowy segment. Czy się udało?
Stylistyka, czyli to, co najciekawsze w tym aucie, faktycznie przykuwa uwagę. Łączy w sobie sylwetkę aut typu coupe z czterodrzwiowym nadwoziem. W dodatku jest nieco wyższe od klasycznych sedanów. Przód jest dynamiczny, z boku widać masywność linii, a z tyłu pomieszano coupe i hatchbacka. Drzwi wyposażono w szyby bez ramek.
Wnętrze BMW 5 Gran Turismo jest oczywiście bardzo luksusowe. Tak jak w limuzynie, bagażnik oddzielono od kabiny pasażerskiej – chroniąc ją od hałasu i temperatury zewnętrznej. Ciekawostką jest zastosowana po raz pierwszy w BMW dwuczęściową klapę bagażnika, na wzór tej ze Skody Superb.
Na tą chwilę BMW serii 5 Gran Turismo dostępna będzie tylko z trzema silnikami. BMW 535i Gran Turismo z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 306 KM. Drugą propozycją jest model 550i z jednostką V8 TwinPower Turbo o mocy aż 407 KM oraz 530d Gran Turismo z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM i układem Common Rail.
Wszystkie wersje wyposażone będą standardowo w ośmiobiegową skrzynię automatyczną. Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje między innymi: zawieszenie pneumatyczne, reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne oraz dwustopniowe światła stop. Opcjonalnie można zamówić: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystent świateł drogowych, funkcję rozpoznawania pasa ruchu z wskaźnikiem ograniczenia prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, kamerę przednią i kamerę cofania.
Auto w Polsce będzie kosztować od 263 tys. zł.