Podczas Consumer Electronics Show 2011 w Las Vegas Audi, podobnie jak i inni producenci, zaprezentowało światu model R8 e-tron o napędzie elektrycznym. Wiadomo że nowy model Audi będzie propozycją dla nielicznych, bowiem jego cena ma być wyższa niż jego spalinowego brata, a jego produkcja zostanie na wstępie ograniczona do 1000 sztuk. Do sprzedaży ma trafić na początku 2012 roku. Teraz trochu o samym samochodzie (który jest zaistne w futurystycznych kształtach stworzony). Zasilany jest przez cztery silniki elektryczne ( dwa na osi) dzięki którym otrzymuje moc 313 KM i 4500 Nm momentu obrotowego (wiem nie pomylono zero to prawda). Wszystkie silniki mogą pracować jednocześnie, od 0-100 km/h przyśpiesza w niecałe 4,8 sekundy. Silniki zasilane są przez akumulatory litowo-jonowe, które są umieszczone w tylniej części pojazdu tuż zaraz za pasażerami. Dzięki temu zastosowaniu Audi otrzymało świetny rozkład masy. Sam akumulator waży bagatela 550 kg a jego pojemność wynosi 53 kWh.
Prędkość maksymalna jaką ma osiągać to 200 km/h a zasięg całkowity to 248 km. Model elektryczny R8 będzie można ładować na dwa różne sposoby. Pierwszy to standardowe podłączenie do gniazdka domowego o napięciu 230V drugi natomiast to odbiór energii hamowania ( Audi oznajmiło, że wszystkie 4 silniki będą w stanie odzyskać znaczną część energii wytworzonej podczas hamowania). Podobnie jak w modelu e-tron 70% momentu trafia na oś tylną, a 30% na przednią. Jednak w przypadku utraty przyczepności przednich lub tylnych kół system jest w stanie zmienić rozkład sił. Wymiary wersji elektrycznej są bez zmian jak w przypadku wersji napędzanej na benzynę czyli 1,90 m szerokości, 4,43m długości i 1,25m wysokości. Całkowita waga modelu to 1600 kg a rozstaw osi to 2,65m. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny tego auta to poza kilkoma drobnymi szczegółami niczym się nie rózni (oprócz emblemtau e-tron pojawiającego się w kilku miejscach). Na tablicy rozdzielczej posiadamy ekran na którym są wskazania prędkościomierza i energii używanej oraz odzyskanej. Można się tylko cieszyć z faktu że obok największych konkurentów audi nie odstaje z tyłu, mało tego nadrabia to odpowiednim stylem wchodząc w nową erę samochodów z dużym hukiem i przy tak prezentowanych osiągach i zastosowaniach technologicznych jest kroczek przed konkurencją, teraz czekać tylko na masową produkcję i wspieranie tej technologii i ciekawe kto zrobi większą furorę R8 e-tron a może równie ciekawy A1 e-Tron (benzynowo-elektryczny).