Swoje 20 urodziny obchodzi właśnie Land Rover Discovery. Przez niektórych nazywany “Dyskoteką”, uważany za prawdziwe auto terenowe, holownik, samochód dla służb strzegących prawa, jednocześnie symbol statusu, wygodny samochód rodzinny, czy auto do jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych.
Powstał 16 listopada 1989 roku (wczoraj minęło dokładnie od 20 lat) jest w stanie sprostać takim wyzwaniom. Stał się uniwersalnym symbolem auta wielofunkcyjnego.
Pojazd ten został zaprojektowany by wypełnić lukę między praktycznym modelem Land Rover Defender, a bardziej luksusowym Range Roverem – flagowym autem firmy. Discovery szybko znalazł sobie miejsce na rynku, odpowiadając na rosnący popyt na rodzinne auta terenowe.
“Legenda Discovery opiera się na innowacyjnym wzornictwie oraz zaawansowanej technologii. Discovery to auto, które od zawsze przecierało szlaki – zarówno wprowadzając na rynek samochodów terenowych w 1989 roku wydajne silniki diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, jak i w 1998 roku, będąc pierwszym samochodem wyposażonym w podwójne poduszki powietrzne. Niewątpliwie jest to jeden najbardziej uwielbianych SUVów na świecie. Discovery sprzedawany jest w 91 krajach, a liczba sprzedanych jak do tej pory egzemplarzy przekroczyła 900 tys. – powiedział Phil Popham, dyrektor generalny firmy.
Discovery odmienił w 1989 rynek średniowymiarowych samochodów terenowych. Nie jest więc niczym dziwnym, że model ten zmieniał się na przestrzeni lat, wychodząc naprzeciw potrzebom oraz gustom zwiększającej się stopniowo grupy nabywców, którzy poszukiwali czegoś wyszukanego oraz z klasą. Od 1994 roku modele Discovery w najbogatszej opcji wyposażenia posiadały skórzaną tapicerkę oraz gustowne okleiny z drewna. W samochodzie Discovery drugiej generacji z 1998 roku wprowadzono natomiast zaawansowany system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, aby zapewnić wyższy poziom komfortu niezależnie od pogody.
Produkowany obecnie Discovery 4 również z powodzeniem przeszedł ewolucję: na nowo zaprojektowane wnętrze, przejrzysta i stylowa deska rozdzielcza, łatwość obsługi oraz luksusowe wzornictwo gwarantują kierowcy oraz pasażerom wysoki komfort podróżowania oraz wyjątkowe doznania estetyczne.
Linia nadwozia samochodów Discovery znana jest na całym świecie: charakterystyczny, stopniowany dach oraz asymetryczna tylna szyba zapewnia pasażerom oraz kierowcy doskonałą widoczność. Mając na względzie nowoczesny design wnętrza, firma Land Rover zwróciła się przy projektowaniu auta o pomoc do Conran Design Studio – studia projektowego, które od wielu lat cenione jest jako wpływowy kreator „nowoczesnego stylu życia”.
“Charakterystyczny design samochodów Discovery wypracowany został przez cztery generacje pojazdów. Najnowszy model Discovery 4 pozostaje wierny prostej, geometryczno-architektonicznej linii swoich poprzedników. Nowy przedni zderzak, światła i maska, delikatne linia nadwozia oraz subtelne kształty pogłębiają wrażenie obcowania z produktem najwyższej klasy – mówi Gerry McGovern, dyrektor ds. designu.