Jak to jest możliwe? Na to pytanie odpowie nam Tom Ford, znany brytyjski dziennikarz motoryzacyjny.
Pan Ford zatankował swoje BMW na stacji przy kanale la Manche, po czym wyruszył do Monachium w Niemczech, a następnie zawrócił i dojechał aż do Lille we Francji, gdzie musiał ponownie zatankować samochód – całkowity dystans, który pokonał to 1 629 kilometrów.
Mimo, że brytyjski dziennikarz nie korzystał ani z klimatyzacji ani z radia, nie stosował dodatkowych technik „eko-drivingu”, więc jego jazda bardziej przypominała zwykłe poruszanie się po drogach, a nie typowy wyścig „o kropelce”. Tym samym, w drodze do Monachium auto spaliło średnio 3,7 litra/100 km, a w całym teście spalanie nie przekraczało 4,4 litra/100 km. W sumie, BMW 320d EfficientDynamics zużyło 4,1 litra oleju napędowego na 100 km i pokonało całą trasę ze średnią prędkością 95,4 km/h. Wynik, przyznacie powalający!
BMW 320d EfficientDynamics napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym zaprojektowanym specjalnie pod kątem obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin, Jednostka generuje maksymalną moc 163 KM w zakresie od 3 500 do 4 200 obr./min., a jej maksymalny moment obrotowy to 360 Nm w przedziale od 1 750 do 3 000 obr./min.
Charakterystyczna dla BMW dynamika jazdy wyraża się między innymi w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h wynoszącym 8,2 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje BMW 320d EfficientDynamics na piątym biegu 9,6 s, a jego prędkość maksymalna to 225 km/h.
BMW 320d EfficientDynamics wyposażone jest w pełen pakiet środków zmniejszających zużycie paliwa i emisję spalin, takich jak odzysk energii z hamowania, funkcja Auto Start Stop umożliwiająca wyłączanie silnika podczas krótkich postojów podczas jazdy oraz wskaźnik zmiany biegu.
Dodatkowe rozwiązania, oprócz dłuższego przełożenia przekładni głównej, obejmują również niższe podwozie i zawieszenie auta oraz nowe aerodynamiczne obręcze kół. Dzięki temu współczynnik oporu powietrza BMW 320d EfficientDynamics Edition zmniejsza się do wartości 0,26.